onsdag den 9. februar 2011

Lavendler - LaVendelbo - foredrag

Rustik forhave, charmerende.
Jeg ser frem til at skulle til vores årlige generalforsamling i Haveselskabet her i Aalborg. Efter den formelle del skal vi nemlig høre Danmarks eneste lavendeldyrker fortælle om hendes virke. Hun er en meget entusiastisk dame og har endog taget navn efter yndlingsplanten: Lene Lavendelbo hedder hun. Og vi er så heldige at hun bor her i Nordjylland.
Besøg evt. hendes spændende hjemmeside:
http://www.lavendelbo.dk/
Foruden masser af forskellige slags lavendler har hun også alle tænkelige produkter lavet af og udvundet af lavendler.
Så jeg har en fornemmelse af ast den generalforsamling kommer til at betyde udgifter i form af et eller andet "uundværligt". Det kaldes også selvindsigt.

Jeg fandt så også ud af at jeg i mit billedarkiv ikke har et eneste godt billede af mine egne lavendler. Så derfor et feriebillede fra Syden, men det duer jo også. Man kan næsten dufte dem, ikke?

2 kommentarer:

  1. :-) Jo man kan dufte dem. Jeg bliver da helt misundelig over det foredrag om Lavendler;-). Jeg håber du kommer hjem med noget uundværligt som du selv siger, men du kan sikkert ikke leve uden det.
    Mange hilsner fra en der også syntes Lavendler er helt forrygende:-)
    Gro

    SvarSlet
  2. Hej Gro.
    Det var lige nøjagtig så inspirerende som jeg havde håbet og vi fik hele historien om lavendler lige fra før Kristi fødsel og til idag. Og jeg kom hjem med en lækker olie samt en masse visdom om denne skønne plante.
    Hilsen Helga, idehaven

    SvarSlet