søndag den 17. juli 2011

Dejlig lørdag.

Så fik vi endelig solen at se igen og varmegraderne sneg sig da også deropad - for en kort bemærkning. For allerede sidst på aftenen kom de første regndråber igen. Jeg har plantet om og ellers ikke lavet så meget andet. For min ryg har drillet et par dage, så der skal passes på den.





Dahlia Bishop of Leicester er sprunget ud. Mørkløvet og fin er den.
















Dahlia Le Baron står også smuk nu.












Clematis Nelly Moser tog ikke skade af al den regn.











Sort hindbær Black Jewel modner nu og har sat pris på regnvejret.










Soluret står midt i den såkaldte køkkenhave, som mest indeholder roser, dahliaer og stauder.










Rosenslyngeren fylder snart hele jernstativet ud.






Denne lilje synes jeg har et godt farvespil. Står udenfor orangeriet hvor jeg ofte passerer den. Er heldigvis gået fri af liljebiller.













Dagens rose: Santana.
Klaser med røde og desværre, duftløse roser. Men alligevel meget anvendelig.

3 kommentarer:

  1. Så mye pent ,hvit klematis har jeg sett flere bilder av på blogger og den er så nydelig ,,det må jeg prøve og få plass til i min hage,,
    Rosenslyngen er kjempe fin stor og kraftige blomster.
    Ha en fin søndag ,Marit.

    SvarSlet
  2. Skønne blomster. Klematisen og rosenslyngerne er helt vidunderlige :-)

    SvarSlet
  3. Nelly Moser er bare flot og din rosenslynger ligeså. Jeg fik en rosenslynger i mors dags gave sidste år, og den voksede helt op i vores klatrehortensia. Savner den i år. Din ser godt ud i det stativ.

    SvarSlet