mandag den 11. juli 2011

Sommer og sol.

Arbejdsfri er jeg i disse dage. Fra den offentlige sektor vel at mærke. Men herhjemme er jeg det bestemt ikke, her er jeg både arbejdsgiver og arbejdstager. Og det er ikke kedeligt.

I disse dage potter jeg mange planter om og deler andre. Det kan godt give sved på panden, for planterne vokser hastigt nu. Men der er også tid til andet og her i ugen skal jeg på et par besøg hos spændende "plantekvinder" her i det nordjyske.


Phlox´en Blue Paradise er netop sprunget ud.
Den kan anbefales. Har den skønneste duft, flot med de ret mørke stængler og blade.



Thalictrum-hybriden Elin rækker op mod himlen.
Den kraftigste af alle violfrøstjernerne.



Denne mælkeklokke såede jeg for nogle år siden. Har desværre fået navnet bort.
men dens knopper er hvide og udsprunget er de lyseblå. Den holder jeg meget af. Sår gerne sig selv.


Dagens rose: Wild Rover.
Een af de nye roser i sortimentet. Lever op til forventningerne til fulde.


Wild Rover ligner Rhapsody in Blue meget, både i opbygning og farve, men den har væsentlig stærkere og kraftigere stængler ligesom den bliver højere.


Mine udendørs tomater er ved at modnes. Mon ikke jeg skal smage?


2 kommentarer:

  1. Dejlige planter du har. Håber du får nydt fridagene. Lyder spændende med besøg hos plantekvinderne :-)

    SvarSlet
  2. Blue paradise.. wow for en vakker flox. Takk for anbefalingen. ha en fortsatt fin uke.

    SvarSlet