onsdag den 31. oktober 2012

Så uendeligt stort.



1.800 millioner af år - en ufattelig størrelse - men så gamle er de ældste dele af USA´s nok mest kendte nationalpark Grand Canyon.
Imponerende og storslået er også synet af parken. Det er faktisk så stort at det næsten ikke er til at tage ind. Eller fatte. Eller rumme.

Billerne er taget tre forskellige steder på den sydlige side af parken d. 29. august. En dag badet i sol og varmedis.






 
Her ses Coloradoflodens gule vand skære sig igennem.
 




Håber I har nydt billederne og måske selv har fået lyst til at se parken. Jeg kan kun anbefale USA med alt hvad det indebærer af oplevelser og store horisonter.

9 kommentarer:

  1. Beautiful photos. I spent a number of days there and it is awesome! Glad you were able make the visit. Jack

    SvarSlet
  2. Vildt fascinerende.... jeg må nok nøjes med fotos derfra tror jeg. Den ene gang jeg har være i New York og omegn, glemte de at fjerne en lille grøn flap i mit pas, så nu fremstår jeg som illegal indvandrer i det store land, det giver sikkert bøvl hvis jeg dukker op igen... ;o)

    SvarSlet
  3. Tak for turen. Min søn rejser på en tre ugers tur til Califonien med to kammerater i morgen. De skal også til Grand Canyon, så det var sjovt at se dine billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa.
      Det bliver så stor en oplevelse for dem. Californien er en dejlig stat med rare mennesker. En meget grøn stat med tusindvis af vindmøller og solenergi. Ham Schwarzenegger har virkelig fået sat sit aftryk på miljøpolitikken der.
      Ønsk dem god rejse. Jeg bliver lidt misundelig og vil derover igen.
      God weekend

      Slet
  4. SÅ mektig og vakkert!..ufattelig år og størrelse på dette området.Det frister en tur til denne delen og jeg har alltid vert fasinert av colorado..også mektig natur:)
    Takk for inspirerende bilder:)

    SvarSlet
  5. Ja bjerge er vel altid for os danskere lidt dragende og fascinerende! Det ser også storslået ud. Men jeg tror også, at jeg springer over, men derfor er det da fantastisk.

    SvarSlet
  6. USA's fantastiske nationalparker står helt sikkert på min rejse-ønskeliste! "Desværre" har jeg fået smag for at rejse til varmere himmelstrøg januar/februar, og det er ikke lige den rette tid at besøge USA på. Nå, det kommer helt sikkert en dag :)

    Personligt er jeg totalt forelsket i Australien. Har været der to gange og håber at komme der igen. New Zealand besøgte jeg i februar, og det er også et fantastisk land. Der ligger billeder på min blog, hvis du har lyst til at se lidt billeder fra downunder og kiwi-land :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil med glæde se billederne fra downunder. Der vil jeg også meget gerne ned.

      Der er meget forskellige temperaturer i USA. Jeg syntes det var fint da jeg var der i aug - sept, men i Arizona nåede vi op på 40 grader og undgik at tage Death Valley på grund af endnu højere temperaturer. San Francisco er meget stabilt næsten uanset årstid og der er aug - sept sommermånederne.

      Men giv dig selv en tur derover engang. Det er så stort og smukt.

      God weekend

      Slet
  7. Ja, det ser virkelig storslået ud. Det må have været en oplevelse at se det.

    Kh. Marlene

    SvarSlet