torsdag den 13. februar 2014

En dejlig aften.

Efter en veloverstået generalforsamling i Aalborg Havekreds, havde vi den store fornøjelse at have Poul Erik Brander på besøg og fortælle om sit liv som planteforsker. Han er kendt i vide kredse overalt i verden og nyder nu sit otium i sin dejlige planteskole "Orangeriet Nandina" ved Støvring. I min stue står nu nogle af grenene han brugte som illustration og udsender dejlige dufte. For manden er praktiker og fortæller uden brug af dias eller it-teknologi som hjælpemidler. En meget levende aften med masser af ny viden for selv garvede havefolk.


Smukke rosa blomster hos kejserbusken.


Smukt trodser den vinterkulden.


En smuk gul hamamelis.


Næsten uvirkelige som små alfer.

http://www.nandina.dk/



8 kommentarer:

  1. Dejligt at høre at I har haft en god aften med Poul Erik. Han er virkelig en ener på sit felt.
    Vi havde en hyggelig generalforsamling i Hals.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
  2. Det lyder som et spændende foredrag.

    SvarSlet
  3. Hej. Det lyder interessant. Jeg har besøgt Nandina for et par år siden og det var rigtig spændende.

    SvarSlet
  4. Det lyder som om I har haft en dejlig aften. Det er altid spændende at høre hvad andre har haft i deres havekredse.
    Jeg sidder i bestyrelsen for Viborg havekreds.

    Hilsen Bente.

    SvarSlet
  5. Så ses vi måske på onsdag, Bente?
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
  6. Hej med jer.

    Dejlig dialog her. Ja det er nemlig spændende at høre hvad de andre kredse har af gode oplevelser. Jeg vil skynde mig at sige at I skal få Anna Marie fra Lønbæk ud i jeres kredse også. De erfarne har altså meget at byde ind med.
    Jeg vil også gerne sige at har man i den enkelte kreds ikke råd, er det en god idé at flere går sammen. Her i Aalborg arbejder vi sammen med 4 omkringliggende kredse.
    God weekend.

    SvarSlet
  7. Tak for de rosende ord.
    Hvordan gik det med den hvidbrogede birk? fandt du nogen?
    Jeg har fundet et større træ i Sverige, som jeg har fået lovning på podegrene af og som bliver sendt til Arborealis i Holland. De kendte den heller ikke og vil prøve at lave nogle podninger denne vinter.
    Det er i en lille planteskole www.bstrootradobuskar.se Som er kommet ind i vores 'netværk' af nørder, der bytter og handler på tværs af landegrænser.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
  8. Jeg fandt den brogetbladede birk hos Odlarglädjen i Sverige, men hendes leverandører havde også haft store problemer med dem i den hårde vinter. Indtil videre har hun taget den ud af sortimentet. Jeg har også set den i flere østeuropæiske planteskoler, men ikke bestilt den hjem. Venter lige og ser tiden an, men vil bestemt have den. Og hvis det lykkes Arborealis vil det jo være dejligt. Spændende, spændende. Du må lade mig vide hvordan det går.

    SvarSlet