søndag den 2. oktober 2011

Forunderligt, underligt efterår.

Bag denne spøjse overskrift gemmer sig mine tanker om den sensommer og samtidigt efterår, som vi er vidne til i år.
Jeg kan ikke huske at der har været sådan en rigdom af blomster så sent, samtidig med at "forfaldet" hos mange træer er så langt fremme. Faktisk begyndte det i august, hvor min sødkirsebær smed bladene straks efter jeg havde plukket kirsebærrene. Den har stået så underlig nøgen længe, mens der under den er et blomsterflor.


Denne buket kunne ligeså godt være plukket for længe siden, men den er fra lørdag.
Og der bliver sikkert flere.


Samtidig har den koreanske røn Sorbus Dodong allerede iklædt sig efterårsfarverne og bladene bare drysser ned, her er et faldet på en lille buksbom.

Det samme gælder især birketræerne, men også hjertetræet og mange andre i haven.


Så kære efterår, uanset hvor meget jeg holder af dig, så lad mig lige beholde sensommerfølelsen lidt endnu.





1 kommentar:

  1. Ja, forunderligt men herligt med sådan en løvfaldssommer - et udtryk jeg så på én af tv-kanalernes vejrudsigter og et udtryk, som jeg finder rammende for disse dage :-)

    SvarSlet