lørdag den 29. september 2012

Purple stue.



Jeg "mæsker" mig i skønne buketter i disse dage da der er nok at tage af ude i haven. Fredagens farve var purple idet det var sønnens 18 års fødselsdag og han ville nok ikke synes om det, hvis bordet var for tøset i farverne.

 
Er der nogen der har profiteret af vejrliget i sommer, er det lathyrus Matucana.
Jeg plukker og plukker endnu og så har jeg høstet frø som aldrig før.

 
Dahliaer på bordet.

 
Skønne Osirium.

 
Flotte Nuit d`Ete.

 
Og dejlige Purple Sensation tror jeg den hedder.
 
Det bliver ikke til havearbejde denne weekend. Der er flere fødselsdage, der skal fejres.
Så det bliver kun til små ronderinger derude, for jeg skal lige følge med.
 
Og så er der igen en masse brombær der skal plukkes. 
Æblerne modner i en vis fart og jeg plukker ned daglig.
 
Pærerne plukkede jeg den anden dag og mange af dem blev til pæretærter - Karolines selvfølgelig - og serveret med vanilleis til.
 
Nu skal det blive godt at få benene op!!!
 
 

3 kommentarer:

  1. Her var det mange flotte Georginer! Koselig å kunne plukke dem med inn, slik at dem nytes både inne og ute!

    Klem vivi

    SvarSlet
  2. Tillykke med sønnen - dejligt at kunne tage så mange skønne buketter ind på denne årstid. Lilla er da en skøn farve :)

    SvarSlet
  3. Ja tillykke med den 18 årige. Dine buketter er skønne, jeg har også lige plukket en kæmpebuket ind, der er heldigvis meget at tage af. Denne skal med til en 65 års fødselsdag.

    SvarSlet