onsdag den 19. september 2012

Red Dwarf - ny hjortetrøst.




En anden af mine nye stauder, er hjortetrøsten Red Dwarf.
Dværg er måske så meget sagt, men den hører til de lavere. Stiv og strunk står den med sine blomster.
Nem at passe ind i staudebedet blandt andre både høje og lave planter eller roser. Især sedum er fin.
Blomstringstiden er meget lang og den har rigtig lang levetid i en vase.


 
Her en buket af sedum, rudbeckia, spydverbena, græsser og hjortetrøst. 

 
 En dejlig efterårsbuket


med lang holdbarhed.
 
 

5 kommentarer:

  1. Det var da en rigtig sød buket, lidt intressant med en der ikke er helt så høj.Kunne da godt være den skulle på ønskeseddlen.
    selv om jeg faktisk har en del efterårs blomstrende planter, kan man vel ikke få for mange.

    SvarSlet
  2. Den strøg i alt fald også fluks ind på min ønskeliste - tak for tippet :-)

    SKØN SKØN buket !

    SvarSlet
  3. Ja, det ser da helt bedårende ud - er også vild med hjortetrøst :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  4. Jeg er helt vild med den mørke blomst og fandt den i et af dine tidligere indlæg: Rudbeckia hirta "Cherry Brandy".
    Åhh - den ønskeliste er ved at sprænges.

    SvarSlet
  5. Smuk buket.
    Jeg har hjortetrøst flere steder i haven. Jeg synes den er så smuk og blomstrer længe.
    Tak for kigget.
    Ha` god aften.

    SvarSlet