tirsdag den 22. november 2011

Plantenyheder til foråret.

Så er der gang i bestillingerne. Katalogerne er blevet flittigt gennemlæst og mange spændende planter udsøgt.

Fra at have været en laaaaaang liste, er der blevet sorteret fra igen og igen. Det er efterhånden en kendt og dejlig proces, som i starten gjorde mig aldeles rundtosset men nu er lettere. Jeg er nemlig blevet mere sikker på hvad jeg vil have i min lille planteskole.

Forskellige kriterier bestemmer mine valg. Det vigtigste er at jeg selv kan lide dem. Dernæst er der farverne sort, gylden og sølv. Til sidst er der løvet, der gerne må være broget eller på anden vis specielt.


Når jeg er igennem bestillingsprocessen, falder der en vis ro over mig og så er det bare at vente på foråret. Og tiden går såmænd hurtigt.

2 kommentarer:

  1. Hvor spændende :-) Jeg glæder mig til at se, hvad du får af spændende planter til næste år :-)

    Jeg er selv så småt begyndt at bestille frø - har mest gået efter skærmplanterne og fik en ordentlig portion frø af sådanne hjem i går.

    SvarSlet
  2. Herlig! I min have er det spennende brogete blader fra deg, og jeg må nok ta en ny tur, både for å få navn på hva jeg allerede har, og se hva du har funnet i løpet av vinteren.

    SvarSlet