tirsdag den 15. november 2011

Rødbedefarvet.

Jeg elsker rodfrugter og kål.
Det gør min familie ikke altid og slet ikke når der skal prøves nye opskrifter af.

Så mandag blev det  helt ordinært, nemlig syltning af rødbeder. Dem spiser vi rigtig mange af og så bliver der vist også et par glas til overs til at give væk.


Flere kilo fra en god arbejdskollega blev kogt og syltet.
I år har jeg ikke selv haft plads i haven og så er det jo rart at andre har.


Masser af  "vitaminer" til leverpostejen, det stegte flæsk og al julemaden.


Der blev også tid til at gå i haven.
Den japanske ahorn har smidt alle sine blade og de ligger her blandet med bladene fra  blodblommen ovenpå en heuchera.
Også helt rødbedefarvede.


3 kommentarer:

  1. Så flink du er , det er jo så godt med sylta rodbeter jeg bruker det til masse forsjelig.

    Heldige er de som får ferdige sylta rødbeter av deg.

    Ha en fin kveld , klem Marit.

    SvarSlet
  2. Uha man bliver jo helt sulten, men klokke er vist også spisetid.

    Ha' en dejlig aften ;-)

    SvarSlet
  3. Ummm... hvor dejligt - jeg elsker syltede rødbeder ;-)

    SvarSlet