søndag den 18. december 2011

Alternativt juletræ.

For andet år i træk har jeg ikke et traditionelt juletræ i min stue. Det er der flere årsager til. Men jeg synes primært at de er blevet for dyre, også selvom jeg synes at juletræsdyrkning er en udmærket branche som man bør støtte. Derudover kan jeg lide at finde andre muligheder og løsninger uden at det går udover selve traditionen. Så derfor har jeg to store krukker med udelukkende stedsegrønne grene og så min hyldegren med pynt på.



I en stor "papmache" krukke fra Nordal står den døde hyldegren med sin pynt.
Kommer måske ikke helt til sin ret her på billedet, men i stuen er det yderst effektfuldt.




Med mine efterhånden ret gamle hjemmesyede patchwork-hjerter på.
Mere kræves ikke, synes jeg.


1 kommentar:

  1. Forstår dig så udmærket. Vi gider heller ikke juletræer mere. Vi har dyrket og solgt i 35 år, så vi er ligesom mætte af dem:o).
    Sidste år stod en pyntet birk i gulvvase og sprang ud til Helligtrekonger, så kom pynten af og vupti: det var forår. I år bliver det nok en silkefyr. Den dufter så dejligt og drysser ikke.
    Og så kun ganske lidt pynt på.
    God jul til jer.
    Anne Marie

    SvarSlet