lørdag den 11. februar 2012

Den spiselige have.

Veloverstået generalforsamling i den lokale kreds af Haveselskabet. Bagefter krydret med et oplæg om den spiselige have ved en gartner.
Han tog udgangspunkt i sin egen have og det var dejligt befriende at høre at også han lever med sine skvalderkål, brændenælder og andet uden brug af diverse sprøjtemidler og gifte.



I søndags købte jeg disse dejlige chilier i Fakta for 5 kr.
Skal bruges dels til chili con carne og så tørres sammen med salt; måske lidt selleripersilleblade også, hvis jeg kan finde nogle friske i haven.



Selvfølgelig blev en masse dejlige frø også præsenteret.



Men jeg venter lidt endnu med at så, for jeg ved at det  nok skal nåes.



Den gode gartner havde smagsprøver med også.
Hjemmelavet jordbærsnaps - uhm hvilken duft.

Men solbærlikøren var fantastisk, så den opskrift sender jeg lige videre her.

I en stor skål fyldes en fl. rødvin, en fl. snaps, et kg sukker og alle de solbær, der kan ligge i væsken.
Lad det trække i ca. en uge, si bærrene fra og hæld det på flasker.

Jeg har lavet likør flere gange, oftest af brombær.
Men denne er meget bedre, om det så er rødvinen der er grunden, ved jeg ikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar