lørdag den 4. februar 2012

På høje tid.

Fimbulvinter.
Vi skal have den koldeste nat indtil videre. Det er sikkert rigtigt, for der er sørme koldt derude.
Godt at der er vindstille,

Så jeg hygger mig indendøre og får læst lidt. Lige nu får jeg mig et godt grin, for denne bog er noget for sig selv. Lånte den for længe siden af  en veninde, og nu er tiden kommet til at få den læst.



Min hushane er også et af de mange loppefund.
Totalt kitchet, med lidt franske aner.



Forfatteren hedder Karel Capek.
Bogen "Et  år med min have" udkom i 1957 og og med stor humor har han skrevet bogen
"til belæring for alle havevenner".

Alle vi havenørder vil genkende os selv.
Grine når vi læser om hvordan forfatteren får en ven til at bare lige kigge lidt efter et par planter, mens han tager på ferie, for så at ende op med at passe hele haven, slå græs, klippe hæk osv. 

Sund for lattermusklerne
sådan en kold vinterdag.



2 kommentarer:

  1. Det lyder bestemt som en bog, der er værd at læse :-D
    Havehilsner fra Marianne.

    SvarSlet
  2. Ja, hvor hyggeligt! Også at vide at haveelskere jorden rundt kan glæde sig til og over de samme ting som vi gør her i blogland. Det tænker jeg tit på.

    Har også besluttet mig for at jeg vil loppeshoppe i den kommende sæson. For jeg sætter også pris på den sindighed, der ofte er i bøger af ældre dato.

    Her skinner solen i klingende frost
    Varme havehilsner
    Marianne
    Den Helbredende have

    SvarSlet