søndag den 20. maj 2012

Mme Lemoine og andre hvide dejligheder.


Snart vil syrenernes skønne duft sprede sig rundt i haverne i det ganske land.
Min hvide står i en stor krukke, men har slået rod igennem; om det er derfor den kvitterer med en overdådig blomstring, ved jeg ikke.






Og så så står den strategisk rigtigt, for jeg skal forbi den for at komme til drivhusene og på marken, hvor de fleste planter bor.


Sødskærmen eller den spanske kørvel sender også dejlige dufte ud nu.


Astrantia variagata elsker jeg for dens flotte løv.


Tulipanen synger på sidste vers, men mod hostaens flotte blade, ser det helt malerisk ud.
Om en dag eller to er det bal ovre for i år.


Et væld af hvide forglemmigej´er lyser op under bl.a. perlebusken.


Og det lille skovmærke spreder sig med lynets hast hvert år; så meget at jeg efter blomstringen ser mig nødsaget til at fjerne en hel del af det.

God søndag.

5 kommentarer:

  1. Yndigt! Tak i lige måde.

    Hjerteligst

    SvarSlet
  2. Åh det bliver så godt med syren duft igen......desværre ser det ikke ud til at min hvide bliver særlig blomsterrig i år.

    Dorthe

    SvarSlet
  3. Uhm... kan næsten dufte syren. Også god søndag til dig.

    Kh
    Mette

    SvarSlet
  4. Hvis du stadig kæmper med skovmærke, er jeg glad aftager :-) Mvh. Anita Barner

    SvarSlet