torsdag den 17. maj 2012

Sortbladet birk - nyhed.



Betula "Crimson Frost" er en nyhed på det europæiske marked og den kommer fra USA.
Jeg spærrede øjnene op en ekstra gang da jeg så denne skønhed. For billedet lyver ikke, den er virkelig meget, meget mørk.
Så derfor har jeg bestilt den hjem, både een til eget brug, men også til videresalg.



Betula  `Crimson Frost`

Den kommer til at bo i en kæmpekrukke, for det kan en birk sagtens hvis den bliver holdt med vand og gødning. Samtidig slipper man så for at den tager alt fra alle andre vækster i dens nærhed og man kan holde væksten i ave.





Min blodbirk på ca. 8 år står også i en kæmpekrukke.
Selv om træet ikke er mere en ca. 3 meter højt, viser det sin flotte og karakteristiske bark sammen med de chocoladefarvede blade.

Så engang i juni ankommer de nye småtræer



6 kommentarer:

  1. hvor er den super flot:) Anne Gine

    SvarSlet
  2. Spændende. Jeg har også blodbirk, men den er plantet ud i haven.

    SvarSlet
  3. Hvid stamme med mørke blade.... det kan da kun blive gudeskønt! Den glæder jeg mig godt nok til at se mere til. :o)

    SvarSlet
  4. Hold da op! Det er jo et vidundertræ.

    SvarSlet
  5. Hej, skal vist aflægge dig et besøg inden længe. Mange spændende planter, farver og bladformer. Har ledt en del efter en adresse, men den er nu fundet... Vi ses lige pludselig! Hygge hejsa.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal være så hjertelig velkommen.

      Slet