mandag den 6. august 2012

De blå kartofler og andet.


Der er meget at høste i haven, og noget af det er bedste er jo de nye kartofler. Men jeg vil lige vise et billede af de smukke dueblå blomster på - ja de blå kartofler.


Bag de blå, står nogle røde. De blomstrer ikke og ser heller ikke ud til at komme til det, hvilket ikke er usædvanligt.


Floksene er kommet godt igang sammen med nogle af dahliaerne.
Så her er der nektar-garanti for alle svirrefluerne.


Snarlig udspring hos en af de hvide solhatte.
Dejlig tid der er i vente her.


Ligeså hos denne velfuftende lilje.


Mrs. Doreen Pike.

Atter regn og torden og lyn.
Jeg har snart lyst til at gå i hi eller rejse langt væk.


5 kommentarer:

  1. Her regner det også, men vi trænger igen, så det gør ikke noget. I går havde vi fint vejr.
    Heldigvis tager solhattene ikke skade af regnen, vi må se det positive :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har fået så rigeligt nu, der er oversvømmede kældre osv. inde i Aalborg.
      Vel nærmest skybrud vi har haft lige nu.

      Slet
  2. Kjempe fin Phlox. Jeg må nok ha meg flere slike planter, for disse var fine!

    Klem

    SvarSlet
  3. Blå kartofler...spennende:) Det er så vanskelig å få tak i spennende potetsorter syns jeg...
    Mye fint i hagen din også:)
    Her har det regnet sidelengs i hele dag...jeg blir så lei....

    SvarSlet
    Svar
    1. Her var det aldeles frygteligt med skybrud.
      Dog er der ikke sket store skader i min have, heldigvis.
      Men den regn må godt slutte nu.

      Slet