mandag den 19. september 2011

Lidt reklame

må vist være på sin plads.
Se lige denne skønne helenium "Loysder Wieck". Er den ikke bare skøn? Og så er den næsten først lige begyndt her hos mig. Trodser regn og rusk, står bare og smiler til mig ude i haven.

Reklamen består i at fortælle at den har jeg købt hos www.staudefeen.dk  sidste år.


Og så den her kæmpe af en dahlia, nu har jeg fundet navnet på den: Manhattan Island.


Jeg har været i tvivl om, hvorvidt jeg bryder mig om den eller ej.
Den er så absolut den største jeg har, 20 - 25 cm i diameter. Den står lidt alene og det er nok derfor jeg tror jeg godt kan lide den efterhånden. Havde den stået sammen med de andre, havde den kvalt dem bare med sin størrelse. Farverne er fine og jeg vil beholde den, har jeg besluttet.

Hvis den overlever vinteropbevaringen. I år skal alle dahliaerne ind i huset.
Mit såkaldte frostfrie rum bag carporten, var det ikke sidste vinter alligevel.



2 kommentarer:

  1. Tak for linket, Helga :-)

    Og du kommer i øvrigt også snart på min blog, for jeg nyder solhatten, jeg byttede mig dig i år. Den har i den grad overrasket mig, og jeg har tænkt på flere gange, at jeg simpelthen bliver NØDT TIL at nævne den på bloggen, for den er helt fantastisk med de små orangegule blomster :-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  2. Skøn staude og fantastisk dahlia - ja, den er prangende men alligevel tror jeg godt den kan tåle selskab. Jeg vil ihvertfald sætte den på huskesedlen.
    Kh Helle

    SvarSlet