søndag den 4. september 2011

Skønne blomster.

Endnu en sommer med god høst i drivhuset. Og ingen sygdomme eller skimmel. Jeg tror virkelig på effekten af at have tagetes imellem tomaterne og agurkerne. Og god udluftning.
 Nu er det ikke alle tagetes jeg bryder mig om, og selvom de er spået en renaissence de næste år, så ved jeg at jeg ikke kommer til at købe mange. Faktisk kan jeg kun lide de småblomstrende og gerne citusduftende.


Så her er endnu en gang tagetes Luna, som spreder sin dejlige duft så snart jeg bevæger mig ind i junglen af tomater og agurker.


Dahlia Eveline. Den smukkeste af de hvide, hvis man spørger mig.
Den er et must i min have.


Den engelske rose Abraham Darby var næsten død efter sidste vinter. Men nu er den kommet godt igang igen efter lidt "nursing".
At dufte til den, er som at komme ind i en frugtbutik - tifold.

Og så har den så mange farvenuancer som ingen anden jeg kender.





3 kommentarer:

  1. Lakridstagetes er heller ikke værst. Alm. Tagetes har heller ikke adgang til min have, for jeg kan ikke fordrage deres "duft".

    God søndag!

    SvarSlet
  2. Høsten er en fin tid ,en kan høste alt det gode i drivhus ,grønsaker og frukt.
    Den hvite dahlian Eveline er så flott ,klem Marit.

    SvarSlet
  3. Jeg har også smukke røde Tagetes i mit drivhus, som selvsår sig fra år til år. De lugter ikke særlig godt, så måske skulle jeg også prøve nogle appelsinduftende eller som Zeb siger lakridsduftende næste år.

    SvarSlet