mandag den 12. september 2011

Septemberfarver.

Jeg elsker september, jeg holder af høsttiden og dens mangfoldighed på alle måder. Der er så mange farver i spil endnu og jeg kalder dem høstfarver, ikke efterårsfarver. I min bevidsthed er forskellen gløden, man kan se der er liv endnu. Klorofylet er stadig tilstede.

Mange planter tager hele sommeren tilløb til at yde deres bedste præstation, nemlig her sidst på sæsonen. Een af de planter er heucherellaen Sweet Tea.


Sweet Tea, blomstrer for anden gang nu med en enkelt.


Perikon Golden Beacon er gylden i sit udspring.
Nu her er den grøn, men med de flotteste markeringer i bladene.


Tibetansk kirsebær og hvidbroget kristtjørn.
Noget at glædes over året rundt.


Bærrene/frøene hos Druemunke er ligeså giftige som de er smukke.
Men et meget flot syn i flere uger inden de falder af hvis ikke andre snupper dem først.

Og Havens Dag blev en dejlig, varm sensommerdag.







3 kommentarer:

  1. Sensommer gløder absolut så meget mere end efterår...lad os holde fast i den så længe som muligt :o)
    Ha' en dejlig dag derude.

    SvarSlet
  2. Ja - det er med at holde "gløden" i haven ved lige. Det var jo også derfor jeg fandt dit plantesalg og nogen af dine spændende sentblomstrende stauder.
    Jeg har skrevet om dem i mit sidste blogindlæg og linket til dig.

    SvarSlet
  3. Υour write-up offers confiгmed useful to me personаllу.
    Ιt’s νery eԁucational and you're simply clearly quite educated in this region. You have got opened up my own sight for you to different views on this subject matter using intriguing, notable and reliable articles.
    Here is my blog ; npu.edu.ua

    SvarSlet