torsdag den 5. januar 2012

Nye planter 2012

Dejligt, hyggeligt, tidskrævende.

Noget af det bedste at fordrive vinteraftener med, er at liste de nye planter op. Sidde og se billederne af dem igen og tænke sig frem til hvor de evt. skal prøves ude i haven. For det med pladsen kan jo nok komme til at knibe med til dem alle.

Herunder kommer enkelte af planteskolens nye indflyttere til foråret.



Iliamna remota eller Kankakee Mallow fra Illinois
meget lang blomstringsperiode.


Kitaibela vitifolia eller Russian Hibiscus.
Stammer fra Balkan.


Dichelostemma ida-maia eller californiske kanonslag!
Tilhører liljefamilien og tåler meget svingende døgntemperaturer. Hårdfør i DK.


Desmodium canadense
staude stammende fra Nordamerika. Blomsterne ligner ærteblomster.


7 kommentarer:

  1. Det ser da rigtig spændende ud. Det røde kanonslag er lidt sjov :o)

    SvarSlet
  2. Spændende planter. Jeg er også ligt betaget af det røde kanonslag :-D
    Den Desmodium canadense er da virkelig også fin...... ja de er jo fine alle sammen.
    Ha´en god dag.
    Havehilsner fra Marianne i Hvam.

    SvarSlet
  3. Hvilke fine planter. Den sidste især kunne jeg godt blive varm på. Den kommer på min ønskeliste.
    kh
    Lene

    SvarSlet
  4. Det med pladsen kan jeg skrive under på. Søren og jeg besøgte nemlig din have under havefestivalen, og det var en helt fantastisk myldrende planteverden vi kom ind i.Har du billeder af din haves udvikling? Formodentligt har der i tidernes morgen været en græsplæne et eller andet sted.

    SvarSlet
  5. Desmodium canadense er en nem staude, der kan anbefales.
    Bliver lidt bred og løs i væksten.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
  6. Der lyder fint at desmodium er en nem staude. Jeg kan se den for mig sammen med solhatte og græsser.
    Og ja jeg må se at finde plads. Men jeg har nogle projekter linet op, så mon ikke.

    SvarSlet
  7. Uhhh, det ser rigtigt spændende ud. Specielt Desmodium. Hvor høj bliver den mon?

    Kh

    Gitte H

    SvarSlet