mandag den 30. januar 2012

Under sneen.

Så kom sneen også til det nordjyske. Ikke i store mængder, et par centimeter eller deromkring. Men nok til at skovlen måtte frem og kosten til at feje en sti.
Det er nu så koldt, at jeg har lyst til at kalde det for "fimbulvinter", men det er vist for tidligt. Jeg har bare ikke lyst til hverken sne eller kulde nu.



Så nu er en del af mine stauder gemt under snedynen, hvilket jo heller ikke er skadeligt.
Her ses den hvidblomstrende Sct. Hans-urt før.



Knoldvortemælken Chameleon.
Dejlig selvsåer, som jeg har mange steder i haven.
Den skal nok klare sig uanset vejr og vind.



Her håber jeg at al bladløvet luner min søde lærkespore "Purple Leaf".
Skøønne blå blomster kommer den med.



Alle de forskellige violer er/var også godt igang. De kommer heller ikke til at lide

Og lige om lidt er det februar.
Lyset er her, dagene meget længere nu.
Jo det går den helt rigtige vej, sne eller ej.


5 kommentarer:

  1. Ja det går da den rigtige vej.
    Her har vi fået en hel del sne, men vinteren kan da ikke blive så lang som sidste år.
    Jeg håber snart sneen forsvinder igen, men får vi som lovet ned til - 15 grader næste weekend, så er sneen da med til at beskytte alle de små ny planter, der er på vej.

    SvarSlet
  2. JA jeg bor også i det nordjyske *brrr* hvor er her KOLDT! Takker dig for at minde mig om at det jo netop snart er februar og at dagene er længere og lysere. Det går nemlig den rigtige vej, det havde jeg bare lige glemt et kort sekund.

    Fortsat god dag :-)

    Knus Anne-Mette

    SvarSlet
  3. Jeg har violer og sankt hans urt på nøjagtig samme stadie her i det sydfynske, men er knap så træt af vinter. Når det er klart som i dag, og vi trods alt kan se en ende på kulden, nyder jeg, at det ikke regner.

    Kh Birgitte

    SvarSlet
  4. Hej,
    Det spirer og gror trods det vinterlige islæt vi lige har besøg af. Tænker også lidt på sne ikke er det skønneste, men vi kan intet gøre. Nu kommer der stærk frost og det er min bekymring.
    Men det går jo alligevel - hvert haveår starter altid lidt forskelligt. Vi glæder os til et varmt forår om en del uger;-)

    SvarSlet
  5. Ja... det er snart februar... Du har fat i den rigtige ende dér :o)

    SvarSlet