fredag den 16. marts 2012

Blå våriris i fuldt flor.

En enkelt dags varme og se hvad der sker.
For få dage siden var det kun små grønne bladspidser og nu står de som det smukkeste sceneri.
Af alle de tidlige forårsblomster, er det de små her, der år efter år kan få mig til forundres.



Denne såkaldte koloni var oprindelig på 10 - 15 stykker da jeg satte dem.
Her trives de og breder sig så lystigt at jeg vil prøve at dele dem senere.



Jeg har leget lidt med mit kamera og indstillingerne.
For der er mange funktioner jeg ikke er helt dus med endnu.



Jeg kan nu bedst lide det øverste billede.
Men blå er jo mange farver og sjovt at lege med mulighederne.


8 kommentarer:

  1. En dejlig blomst :-)
    Enig i at det øverste billede er bedst ;-)
    K.Gro

    SvarSlet
  2. Hold da fast hvor en skøn klump.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  3. Aj - hvor ser det godt ud med sådan en stor gruppe. Den må vel næsten være tredoblet. Jeg har ikke erfaring med løgiris, men har læst mig til at det er meget vigtigt at de står med god dræning for ikke at rådne i løbet af sæsonen efter første blomstring.
    Jeg synes også det øverste billed er bedst - jeg tager ofte mine gennem en lille forbedringsrunde i Picasa3.

    SvarSlet
  4. Sikken en stor klump iris, jeg er lidt misundelig efter at have set den på mange blogge i år. Den kan ikke fås her på øen.
    Held og lykke med at dele dem :o)
    God weekend

    SvarSlet
  5. Det øverste billede er bedst
    jeg tager sjælden billeder i sol
    Eller med solskin på
    Jeg stiller mig således jeg skygger for planten eller det jeg tager billede af, for at få farven rigtig frem ( ellers vil mine billeder ligne det nederste)
    Fedt hvis der er en indstilling på apperatet, der fjerner overbelyste billeder ......jeg må liiige kigge på mit osse ;-)

    Flotte iris

    SvarSlet
  6. Skøn at skue - sikke et farveogie! Ja jeg kan da også være lidt misundelig, for jeg har haft iris før i haven, men det er væk. Nu har jeg så købt en ny lysere farve. Men de er jo afblomstret, så de må i jorden til efteråret.

    SvarSlet
  7. Meget smukke. Det er også altid sjovt at lege med kameraindstillingerne. Det kan jeg også sagtens få mange timer til at gå med. Dine iris er vidunderlige. Bare de ville brede sig hos mig.

    ;)

    kh
    Eva

    SvarSlet