lørdag den 14. april 2012

Chokolade-dahlia med venner.

Nu venter jeg på godt vejr.
For jeg har pottet georginer eller dahlier. Nu står de lunt i kasser i drivhuset med "dyne" på i form af fiberdug. For vejrudsigten siger endnu en gang kulde, ja måske frost.



Skønne, vidunderlige Karma Choc.
Fast indbygger i min have hver sommer og den sælger også godt.



Firepot er en ny her i år.



Karma Prospero med de sorte stængler gør sig også rigtig godt i haven.
Kalder altid på opmærksomhed og er flottest når den står alene.



Karma Naomi er en nyhed fra England.
Den glæder jeg mig til at prøve, for den er købt ubeset hjem.



Og skønne Mary Evelyn er atter i sortimentet.

Så venter alle kasserne med mine gamle knolde på også at komme i jord.
Der skal nok gå et par timer eller mere med dem også.





7 kommentarer:

  1. Så mange herlige Dahlia som du har. Den øverste var jo bare helt lekker!

    SvarSlet
  2. Hej. Jeg synes også, at dine dahlier er lækre. Jeg har også en del, men har ikke plads nok i frostfrit rum, så jeg må vente en 14 dages tid endnu med at plante mine knolde. Jeg plejer at sætte dem ud i slutningen af april, det er gået godt indtil nu!

    SvarSlet
  3. Noj der er nogle skønheder i mellem, man bliver jo fristet til merindkøb.

    SvarSlet
  4. Husk Helga at jeg vil bestille to Karma Choc .........har jagtet den overalt
    skal bruges i mit "Dunkel"bed
    den er fin med sine mørke blade

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ikke glemt. Du skal få de største.

      Slet
  5. Hvor er de skønne allesammen :-)
    Jeg har potter med Dahlia allevegne lige nu også. Både i drivhuset og herinde i stuen, for at få nogle af dem hurtigt igang, fordi jeg vil tage stiklinger.
    Det begynder at nærme sig tiden, hvor man længes efter stabilt lunt vejr, så alt 'rodet' kan rykke udenfor :-)

    SvarSlet
  6. Åhh så utrolig flotte Dahlia! Særlig "Karma Choc", men også "Karma Prospero" med de mørke stilker! Georginer er et must i hagen!

    SvarSlet