onsdag den 25. april 2012

Jordbær, pil, bregne og alt det løse.


I påsken annoncerede Bauhaus med hvide jordbær. Jeg tog derud for blot at blive så skuffet. Dels over at de ikke havde fået jordbærrene,  jeg kunne blive skrevet på en liste og så muligvis få dem sidst i maj!!! Dels over at haveafdelingen i Bauhaus er blevet yderst fattig på planter, men har mængder af krukker. Underlig og for mig total uforståelig politik.

Nå, men intet er så skidt ......
I Tyskland fik jeg fire småplanter af hvide jordbær og til min glæde fandt jeg også den gulbladede skovjordbær. Bingo.
Jordbær er gode bunddækkeplanter og dem er der stor efterspørgsel på.



Og så har skovjordbærplanten endda den sødeste lille blomst.



Denne krybende pil bliver hurtigt til et tæt tæppe og så er blomstringen ikke at kimse ad heller.



Lille lav bregne med det sigende navn Firecracker.



Blandede bolcher.



Spændende at se hvad de bliver til "når de bliver store".



3 kommentarer:

  1. Ærgerligt med Bauhaus... og mht. deres ringe planteudvalg skyldes det måske BIIIIIIILKA :-/ ???

    Jeg synes, jordbær skal være røde, men alligevel købte jeg også 3 jordbærplanter med hvide bær (schweizisk sort) i Kiekeberg. Desværre så jeg ikke den gulløvede - øv - men jeg kommer i tanke om nu, at jeg har sået sådan en sort. Synes nu ikke, jeg har set potten for nylig (?) ;-)

    Dine planter ser spændende ud.

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  2. Den "Hvide" jorbær skulle efter sigende være go til dem der ikke tåler jordbær ( og fuglene ved heller ikke at de ER modne ;-))))))
    Holder med Marlene Røde jordbær ved man hva er !
    Gad vide om der ikke kommer blåsorte jordbær

    SvarSlet