torsdag den 26. april 2012

Vibeæg og en rød bandit.


Vibeæggenes blomstring er på deres højeste lige nu og inden længe er deres sæson overstået.
De sjove, ternede blomster har altid fascineret mig, men indtil for få år siden kendte jeg ikke til den hvide´s eksistens.
Jeg havde købt nogle potter og der var hvide imellem. Dejligt.





Her langs muren står dels vibeæggene, men også narcisser, rodgersia, brunnera og liljer der kan anes i baggrunden. Og da jeg kiggede nærmere på liljerne opdagede jeg årets første røde bandit!!



En liljebille.

Uha, den sæson er startet tidligt i år, synes jeg. Og den havde da også guffet i sig af bladene.
Lige her fangede jeg den på et andet blad, men den overlevede ikke mødet med mig.


6 kommentarer:

  1. Godt man ikke er en rød bandit... ;o)

    SvarSlet
  2. Godt den ikke overlevede mødet med dig. Jeg har ingen set endnu, derimod har jeg set mange snegle :o(
    Jeg kendte ikke den hvide vibeæg, den ser sød ud.

    SvarSlet
  3. Vibeæggene er også en af mine favoritblomster. Har allerede mange - også en del hvide :-)
    Men jeg skal helt sikkert have flere efterhånden, som jeg får flere bede at plante dem i.
    Har endnu ikke støt på de røde banditter i min have i år - men nu vil jeg da være ekstra på vagt. TAK.

    Masser af havehilsener Sanne O.

    SvarSlet
  4. Mine vibeæg er desværre forsvundet i vinters. Så de er på listen til efteråret.
    Jeg fandt allerede de første banditter i den milde periode i marts. Men så holdt det en god pause til jeg fandt den første igen i sidste uge. Jeg tror jeg har fundet 3 siden, de bæster :-)

    SvarSlet
  5. Vibeæg er smukke. Det er med at nyde dem den korte tid de har blomster.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  6. Godt at du fik fingre i den røde bandit! De er glubske og meget elskovssyge - finder dem tit i parring!
    Vibeæg er skønne at skue, de passer ind overalt.

    SvarSlet