søndag den 15. april 2012

De klarede det!

De fleste af mine små pelargonier har overlevet vinteren i fin stil. Står og fanger lidt sol - når den kommer frem - og er begyndt at vokse.
Der er også blevet lavet en masse stiklinge. De er også godt igang med at skyde, så der bliver masser af nye planter..



Side ved side står de søde små.



Men se lige her. Alle mine dahliaer, som jeg overvintrede i kasser med masser af savsmuld og spåner, har overlevet og er godt igang med at skyde.
Også mine egne frøsåede dahliaer, som nåede at danne små knolde sidste sommer, har ikke kun overlevet. De skyder også alle og ser vitale ud.

Det kan gøre mig rigtig glad.



Og så fik jeg plantet sorte hornvioler sammen med en ranunkel.


6 kommentarer:

  1. Det er alltid spennende å se hva som har klart seg, når vinter blir til vår! Ser virkelig ut til at Dahlia knollene dine har kost seg i vinter. Veldig lurt å bruke sagflis!

    Ønsker deg en fin søndag. Klem

    SvarSlet
  2. AIHH ! Hvor dejligt ! og sikke en skøn krukke !
    Masser af havehilsener Sanne O.

    SvarSlet
  3. Hej. Aij du lader godt nok til at have succes med de ting, du har gang i. Det er så dejligt, når planterne trives og gror. Jeg bliver også meget glad over det!

    SvarSlet
  4. Flot med georginerne, hvor har du så haft kassen?
    Mine georginer viser ikke tegn på liv endnu. De har stået i sand og spagnum, nu har jeg taget dem ind i varmen, for at se om de så vil spire.

    SvarSlet
    Svar
    1. Georginerne har stået under trappen i gengen hele vinteren. Der er ikke varme på.

      Slet
  5. Der blev jeg godt nok misundelig på de flotte spire der er i dine dahliaer. Tror mine er døde , men håbet er lysegrønt ellers har jeg mange frø. som jeg så småt er begyndt og så. har planer om avispotter til dem ,men er løbet tør for så jord så skal lige på indkøb før der såes mere.

    SvarSlet