søndag den 17. juni 2012

En dejlig havemarkedsdag.



Så er det årlige havemarked her i Aalborg overstået og det blev vanen tro, en rigtig dejlig dag. Det var tredje gang vi afholdt det og vores forhåbninger om mange besøgende, blev opfyldt til fulde. Hvormange vides ikke, men nogle tusinde. Det var også blevet omtalt i diverse aviser og vi havde selv uddelt masser af flyers og plakater.


 Stemningsbilleder fra Østre Anlæg, som dannede de flotteste rammer igen i år, omend roserne ikke var sprunget ud endnu. Til gengæld har vi alle de store gamle træer, som gav ly for den værste regn de par gange den jog solen bort. Men den kom dog hurtigt igen, og det var først til slut at det for alvor blev regnvejr. Men pyt, jeg er i træning med at blive våd.


Det var først hen mod slutningen at jeg fik taget billeder, så derfor ser det ikke så befolket ud. Men jeg skal love for at der var folk fra første færd, ja endog meget før officiel åbningstidspunkt. Så der var meget travlt og tilbagemeldinger går på et godt salg og en stor interesse.


Et kig over på en stand med krydderurter og andet godt. Jeg havde kun begrænset tid til selv at handle, men jeg stod nu heller ikke og manglede noget særligt. Fik en ny staude, en ny slags kvan og så lidt nye pelargonier. Fik også snakket med en masse forskellige mennesker, så det var med at få lidt at sunde sig på indimellem. At jeg ikke skulle sulte, sørgede en gammel kær kollega fra sygehuset for. Hun kom med nybagte bolle med tandsmør!! Tak Margit.


 Mine arme var næsten følelsesløse og mine fødder føltes som beton, da jeg endelig havde fået læsset af igen og alt sat på plads. Men en tur rundt skulle, nu da haven havde været alene hele dagen.
Og min iris Gerald Derby var da også sprunget ud. Billedet er taget i skumringen, eller den blå time.


Og den nye campanula købt i Kiekeberg blomstrer minsandten også. Den er ligeså smuk som jeg havde håbet på. Samme flotte blå farve.

Det var den dejlige dag.


8 kommentarer:

  1. Hei!
    Hagemarkedsdag høres helt fantastisk ut, og det ser ut til at det var mange godbiter der også!

    Ønsker deg en fin søndag. Klem

    SvarSlet
  2. Dejligt at høre at markedet var godt besøgt, og at der var god handel. I dag har jeg set, at du skal have besøg af en haveforening. Så kan du hilse på Anne-Mette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er rigtigt at Hjørring Havekreds kommer i eftermiddag. Så bliver der fyldt op i haven. Men det er altid så hyggeligt med de besøg.

      Slet
  3. Dejligt at høre at markedet gik godt. De blå blomster klæder skumringstimen rigtigt godt.
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
  4. Smuk Iris og Campanula i en dyb blå farve.
    Dejligt indlæg fra et havemarked

    SvarSlet
  5. Det plantemerked MÅ jeg sa vist besøge næste år. Husk at annoncer det i god tid her på bloggen - så vi kan få planlagt turen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa.
      Jamen så får du lige datoen for næste år her: lørdag d. 15. juni.
      Og jeg skal nok lægge det på bloggen også.

      Slet
  6. Det er altid dejligt med besøg og specielt uventede besøg er rigtig godt de varmer ekstra meget :)

    Dejligt at I havde en god dag i Østre anlæg med godt besøg. Ja vi glimrede jo ved vores fravær, fordi vi var ude og rejse - men mon ikke vi lægger planerne lidt anderledes til næste år :)

    SvarSlet