mandag den 18. juni 2012

Intet er normalt i år.




Jo måske nogle ting er. Men roserne lider af tidsforvirring og ved åbenbart ikke at det snart er midsommer. Kun få er begyndt at blomstre og måske sommerblomstringen bliver til sensommerblomstring. Eller også kommer der lige en brandvarm periode og så er det bal ovre med de engangsblomstrende.


Stanwell Perpetuel med sin første blomst. Så florlet, papirstynd og elegant som få.
En pimpinellifolia som er nogle af de mest sikre i kolde Nordjylland.


Clematis Mrs. Cholmondeley lider af farveforvirring. Skal være sart lyseblå, men er jo nærmest limegrøn med en anelse purple. Hvad sker der lige?


Kun få dahliaer er begyndt at blomstre. Denne er en frøsået fra sidste år, som både nåede at blomstre og danne knold. Nu venter jeg spændt på de næste af mine "hjemmelavede" knolde.


Og så lige et dugfrisk billede af Maigold som i år burde hedde Junigold.

Søndagen gik i øvrigt med et dejligt besøg af en havekreds med 45 personer, hvor et "søstertræf" var indlagt og jeg kunne overbringe en hilsen fra Samsø til en for mig hidtil ukendt dame.

Det er sådanne sjove oplevelser der lige giver det hele et lille twist mere.
Tak for det.




3 kommentarer:

  1. Godt du havde en hyggelig dag med havekredsen :o)
    Ja roserne er noget forsinkede i år, men det er måske meget godt med alt det regn, vi får lige nu. Der er ikke mange af mine, som er sprunget ud endnu. De udsprungne pæoner ligger med alt deres pragt hen af jorden :o(
    Mrs. Chalmondelay ser da godt nok lidt pussig ud, min står og blomstrer smukt i et æbletræ.

    SvarSlet
  2. Det er ikke så mye blomstring hos deg enda heller! Rosene har kommet med knupper, men vi må ha litt mer varme og sol!

    Vi får kose oss med blomstring lenger ut i sommeren, det er fint da også!

    Klem

    SvarSlet
  3. Det var rigtigt hyggeligt at besøge din have. Haven er meget anderledes end de andre vi besøgte. Desværre havde vi ikke så meget tid så jeg kommer helt sikkert tilbage. Jeg nåede hverken at få kaffe eller kringle, jeg måtte jo lige en tur rundt igen, der er så meget at se på.

    Tak for hilsnen fra Lisbeth, sikke en overraskelse :-)

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet