onsdag den 30. oktober 2013

En sæson er vel en sæson, så

når man er kommet lidt sent igang må man vel hellere blive ved. Rosen Maigold foldede sig først ud i juni i år og ikke i maj som vanligt. Nå men pyt, tænker den, og fortsætter. Det er da trofasthed ud over alle grænser.
Helt op til mit værelsesvindue når hun nu og ser ud til at ville endnu længere op næste år.




Rosen så jeg på min første havetur til England med Anglia Rejser og ejeren John Bartram som rejseleder for efterhånden mange år siden. På et gods eller slot vi besøgte, så jeg den for første gang. Den dækkede hele den ene side, så der har nok været mere end en plante. Jeg forelskede mig i den og dens skønne duft glæder nu mig her hvert år. Hvad stedet hedder, er desværre gået i glemmebogen. Men indtryk gjorde det.


3 kommentarer:

  1. Den har jeg også, men den er ikke nær så trofast hos mig, den kan nok ikke lide placeringen, lidt for mørkt måske.

    SvarSlet
  2. Hej. Den lyder spændende den rose og meget køn i farven. Jeg læste din artikel i Alt om Haven - det var rigtig spændende og meget flotte billeder af det hele. Det var meget interessant at læse, også især fordi jeg har besøgt din have nogle gange.

    SvarSlet
  3. Hvor er den smuk.
    Tak for kigget.

    SvarSlet