lørdag den 26. oktober 2013

Vidunderlige heuchera.

Det er få plantetyper der kommer i så mange varianter og farver som alunrod eller heuchera gør.
Amerikanerne gør rigtigt meget for at opformere og fremavle nye typer. Oftest med succes, men der kommer altså også nogle frem som ikke lever op til forventningerne. Jeg hører til dem, der er vilde med planterne. De er så anvendelige alle steder i haven og i krukkerne.






Et stort højbed er fyldt med dem jeg holder mest af og til opformering.
De præsenterer sig så flot nu i efteråret, blomstringsperioden har været lang og nogle blomstrer endnu.

Jo der er meget at være glad for.




3 kommentarer:

  1. Det kan vi hurtigt blive enige om! Dog har jeg også været uheldig med en del, som har skredet i svinget om vinteren. Bl.a. husker jeg Marmelade som et kort bekendtskab. Andre derimod har trivedes og gør det fortsat.

    Hjerteligst

    SvarSlet
  2. Ja ingen unighed fra min side heller. Jeg har snart en del af de skønne heuchera/heucherella. De kan om noget tilføre farve til et bed.

    SvarSlet
  3. Så vakre de er heuchera..og i alle de fine sortene...jeg bare digger de!
    Herlig med et bed full av sorter..og som du sier de er vakre nå på høsten:)
    Så hyggelig at du fant inspirasjon til å lage kranser...det gleder meg:)
    OG jeg gleder meg ti å se hva du skaper:)
    En varm og solrik lørdag hos meg,hele 13+grader, jeg er akkurat kommet fra jobb og det blir en rolig kveld hjemme med god mat og så finner jeg nok frem trikkepinnene:)
    God helg til deg min venn:))

    SvarSlet