lørdag den 6. august 2011

Det har været rigtigt indevejr og det har passet mig fint. Energien er blevet brugt på at blive frisk og klar igen til at tage fat på alt det jeg gerne skal nå i de kommende dage. Lørdag kommer der havegæster nord fra og jeg håber at vejret vil arte sig nogenlunde.


















For nogle dage siden forsøgte jeg mig som løg-fletter og de hænger der endnu. Jeg tror nu ikke de gør en franskmand misundelig, men jeg er godt tilfreds med resultatet i betragtning af at det er første gang jeg har prøvet det.


Angående pelargonie-reolen, ja så er de der allesammen endnu. Og jeg skal love for at de trives der.


I år har jeg forsøgt mig med flere slags tomater udenfor det ene drivhus. Det er ikke sorter der normalt er egnet til det, men jeg har nu plukket flere og det må siges at være godkendt.
Så det vil jeg gøre igen med mine overskudsplanter.


Dagens rose: Falstaff.
En dejlig Austin-rose fra 1999 med vidunderlig duft.
Een af de engelske roser, jeg har haft mest held med. Kan anbefales.


4 kommentarer:

  1. Det kan godt være du ikke er som en fransk løgfletter, men du er ihvertfald betydlig bedre end mig :-)) jeg synes det ser meget proff ud.

    Min mand spør om du/ i selv har lavet pelagoniereolen, sådan en kunne han nemlig godt tænke sig på værkstdet. Er der mon et indlæg her på bloggen?
    Rigtig god weekend.
    Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  2. Hej Mette.
    Jeg købte reolen for mange år siden hos en marskandiser. Den er af noget kraftigt træ og jeg har blot malet den nu. Før stod den i rå træ. Målene er 120 x 60. Godt, gammelt håndværk.
    Men den må være til at lave selv.
    Hilsen Helga

    SvarSlet
  3. Hej Helga
    Der var du heldig at falde over sådan et fund. Mange tak for dit svar.
    Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  4. For en nydelig pelargonie reol, og vakkert pyntet bord nedenfor reolen:)) Ser deilig ut med løken, skikkelig dekorativt! Fallstaff er en uutrolig vakker rose, må være min favoritt!! Min døde i vinter:( så jeg MÅ skaffe meg en ny, vakrere blomst har jeg sjelden sett:) Klem Ellen.

    SvarSlet