søndag den 28. august 2011

Høsttid


Jeg har plantet en ny figen eftersom den gamle gav op forrige vinter. Var egentlig indstillet på at det var slut med at dyrke dem, men man har som bekendt et standpunkt til man tager et nyt. Denne gang står den i en krukke, som så kan komme til at stå mere beskyttet, hvis vind og vejr igen bliver ekstremt.


En eller to ser ud til at blive spiseklare og der er ikke noget som frisk figen.


Jeg har stadig kartofler og masser af gulerødder på friland.
Og så skal der snart bages æbletærter, laves saft, koges gelé, gammeldags æblekage og masser af andet godt af æblerne. Der er færre i år, men til gengæld er de større.


Der skal plukkes blomster til buketter.

Derforuden jeg har planer om forandringer af  bede og masser af beskæring inden efteråret rigtigt sætter ind. Som sagt ønsker jeg mig en dejlig Indian Summer.
Og må så alt det regnvejr stoppe.






3 kommentarer:

  1. Hvor ser det dejligt ud med alle dine nyhøstede grøntsager - de smager altså bare bedst! Jeg ønsker mig også en køkkenhave, for det er for frisende at kunne spise hjemmedyrkede grøntsager.

    Jeg krydser fingre for en indian sommer - jeg har også masser af projekter :-)

    SvarSlet
  2. Kære Helga
    Jeg har også plantet en figen i haven - og oplevet, hvor dejligt de friske frugter af egen avl smager. Hårde vintre kan min figen ikke lide, den fryser tilbage, hvilket går ud over udbyttet i sidste ende.
    Kh Birgitte

    SvarSlet
  3. Nemlig! Pluk og pluk. LLiv vil mere liv.
    Ja, høsten er bare så dejlig.

    OG så er de å¨bentbart seje, de figner. Jeg har selv én,d er havde givet op. Men den vælter frem nu. Tager stiklinger af den! Camilla PLum viser hvordan. Det er nemt!

    SvarSlet