lørdag den 27. august 2011

Hvad posten bragte.



Det er ikke så ofte jeg forkæler mig selv med gaver, hvis man ser bort fra planter og blomster. Og gode loppemarkedsfund. Men i sidste uge bestilte jeg en længe ønsket bog på Amazon.uk og for 168,72 kr alt inclusive,  blev den leveret på addressen. At åbne en pakke med en spritny bog er lige dejligt hver gang, duften er helt speciel og forventningens glæde er stor.


Dette er bogen.

Jeg skal sidde på bænken her i orangeriet og læse om denne fantastiske kvinde, der skildres på den mest livsbekræftende måde i ord og billeder.

Flere haveblade har vist billeder og uddrag fra bogen, der er fra 1994. Jeg stødte på den første gang for en del år siden og nu måtte jeg så eje den.


Havefestivalen er godt igang, og trods vejret, har jeg haft gæster hver dag. Og siger vejret pause, ja så er der gratis læsestof og kaffe til de besøgende.


Sidder man på bænken i orangeriet, kan man ikke undgå at dufte til Lady Plymouth.
I det hele taget er der så mange dufte overalt inde og ude lige nu.


Dronning Ingrid har været gavmild med blomsterne i år.
Hun er og bliver en ener.


Klar til weekenden.














4 kommentarer:

  1. Tillykke med Tasha Tudor!!!
    Nå du er også til armchairgardening? Det skal også have sin tid hos mig! OG selvom jeg ikke har sådan et (billed-)skønt og lyksageligt orangeri som du, så sidder jeg under tomatrankerne i mit drivhus og stornyder at skrive lidt i min havenotes-bog, bladre i div. havemagasiner, sms´se med veninder osv.

    Godt det regner ind i mellem - det øger hyggen!

    Smil fra Marianne
    Den Helbredende Have

    PS,. ses vi til Haveblogger-træf?

    SvarSlet
  2. Hej Marianne.

    Jo det hænder jeg sidder ned. Faktisk har jeg også en dejlig stol i det ene drivhus, men den bliver ikke slidt - endnu.
    Desværre kommer jeg ikke til bloggertræf denne gang.

    Fortsat god weekend.

    SvarSlet
  3. Har du fået læst i bogen? Den er simpelthen skøn og en af mine favoritbøger.... Jeg fik den på svensk i 1999, og den har siden fulgt mig.

    SvarSlet
  4. I know this site gives quality based posts and other information, is there any other web page
    which presents such stuff in quality?
    my page > Funny Stuff

    SvarSlet