tirsdag den 30. august 2011

Uundværlige.

Lige siden Isabella lancerede frøene af dusksalvierne, har de hørt til mine uundværlige, årlige sommerblomster. Anvendes i buketter eller bare som farverige indslag iblandt havens andre blomster.
Flittige selvsåere er de også, faktisk såede jeg kun det første år, siden er de bare dukket op, letgenkendelige.



Oxford Blue.


Pink Sundae.

Der findes en hvid variant også, men den har jeg ikke.


Først var der 4, så var der 3 og nu har jeg kun 2.
Min hibiscus-bestand er blevet halveret de sidste to vintre. Så desto mere grund til at glæde sig over denne smukke hvide med fyldte blomster.
Den anden er ikke sprunget ud endnu, men den har broget løv og meget mørkerøde blomster.


Havemelden står nu parat med tusindvis af frø. Den er også rigtig god i buketterne. Men vil man undgå den overalt i haven næste år, skal man rykke den op inden frøene smides.

3 kommentarer:

  1. Smuk hibiscus. Den blå dusk salvie er også meget sød :-)

    SvarSlet
  2. Dusk salevie har jeg ikke sett før ,det fikk jeg lyst til å prøve til neste år(skal notere den på lista mi) og den er blitt lang, klem Marit.

    SvarSlet
  3. Tak for dusksalvie billeder. Er skrevet på min planteønske-liste.
    Din blog lever virkelig op til sit navn - Idéhaven. Dejligt med ny
    inspiration.

    SvarSlet